Thursday, March 01, 2007

کاشت درخت در نپال

ديروز بعد از ظهر من به نپال رسيدم
سرزميني که سالها در انتظار ديدنش بودم
همه چيز برايم جذاب ودوست داشتني است .
بعد از25کيلومتر رکاب زدن وباهمراهی نپالیها در جاده به طرف شهر باتوال پیش رفتم ورسيدم به هتل پالپا که البته بيشتر شبيه به مهمانخانه کوچکي بود .
من بعداز 4روزيک راهنما گرفتم و چند ساعتي در اطراف قدم زدم.
امروز بعد از صرف صبحانه با مدير مهمانخانه آقاي تيکا تاپا در باره اهداف سفرم صحبتي داشتيم که حدود يک ساعتي به طول انجاميد وبعد از آن به همراه هم وبا پيشنهاد ايشان من به گلخانه رفتم و3تا نهال شوکا خریدم ،سپس به کالج گوتام بادها رفتيم و با همکاري تعدادي از محصلين موفق به کاشت هر 3درخت در اونجا شديم .
من هچ فکر نمیکردم که کار درخت کاری در اینجا به این راحتی صورت بگیره .
در همین جا از آقای بیشنا پراساد مدیر مدرسه و آقای تیکا تاپا و دانش آموزان مدرسه که مرا در این امر یاری کردند کمال تشکر را دارم .
متاسفانه بدلیل سرعت کم اینترنت در اینجا من نتوانستم از مراسم کوچکمان عکسی در سایت بگذارم .
من فردا اینجا را ترک خواهم کرد و بطرف بخارا حرکت میکنم .مسیر من تا اینجا تقریبا مسطح وبیشه ای بود اما از فردا بطرف ارتفاعات خواهم رفت وممکن است دوچرخه سواری کمی سخت باشد اما مطمئنن لذت بخش خواهد بود.
منظره رشته کوه هیمالایا از داخل شهر بسیار رویائیست


6 comments:

Anonymous said...

mohamade tajerane aziz salam.
omidvaram hamishe salem o sare hal bashi o ba khodet solhe sefide ma va iran o be hameye keshvaraye masir bebari.
har rooze ghashange khoda be yadetim.
zekre kheiret ham hamishe beine ma hast.
moraghebe khodet bash.
Reza Namazi

Anonymous said...

ظپسلام آقا خوبی خیلی خوشحالم که با موفقیت به سرزمین آرزوهای هر کوهنورد رسیدی برات مثل همیشه آرزوی سربلندی و سرافرازی میکنم

Anonymous said...

salam. bah bah nepal.... omidvaram khosh begzare jaye man ro ham khali konin

Anonymous said...

salam khoda ghovvat

Anonymous said...

من غلام قمرم, غير قمر هيچ مگوي
پيش من جز سخن شمع و شكر هيچ مگوي
سخن رنج مگوي, جز سخن گنج مگوي
و از اين بي خبري رنج مبر , هيچ مگوي

reza namazi

Anonymous said...

سلام هموطن عزيز
آيا در انتخاب بهترين و بدترين وبلاگ زيست محيطي سال 85، دستم را مي‌گيري؟